Nākamajā gadā noslēgsies Rail Baltica projektēšanas fāze Ziņas

Nākamajā gadā noslēgsies Rail Baltica projektēšanas fāze

Trešdiena, 7 decembrī, 2022

Nākamajā gadā noslēgsies dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanas fāze un no 2023. līdz 2027.gadam plānota tikai būvniecība, otrdien "Rail Baltica" Industrijas dienā teica Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna.

Viņš stāstīja, ka nākamā gada laikā tiks atjaunināti un ieviesti arī labojumi "Rail Baltica" stratēģijā par rezultātu sasniegšanu. Tāpat tiks veikta izmaksu analīze, skatoties uz to, kas jau ir pabeigts un kas vēl darāms.

Savukārt pēc tam nākamajos četros gados - no 2023. līdz 2027.gadam - paredzēta tikai būvniecība.

Driksna arī minēja, ka no 2027.gada tiks sākta projekta testēšana un validācija. Savukārt 2030.gadā "Rail Baltica" transporta koridors ir jāpabeidz. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
5 gadu 1 diena portālā
Bija online 31 janvārī 19:38
Meklētājs būvniecības nozarē